Segó i Flocs de civada: no és el mateix

 

Alguna vegada t’has preguntat quines diferències hi ha entre el segó i els flocs de civada? Encara que procedeixen del mateix cereal, existeixen diverses diferències nutricionals entre tots dos.

sol-natural-copos-salvado-avena-1

la civada és un cereal d’una gran riquesa nutricional, ja que té una composició molt equilibrada, amb menys hidrats de carboni i més fibra que altres cereals.

Les seves excel·lents propietats nutricionals fan que sigui un aliment base en la nostra dieta. El més comú és consumir la civada en flocs, ja que normalment prenem musli o cereals elaborats amb flocs de civada.

Però potser alguna vegada has vist segó de civada i has pensat ¿no és el mateix què els flocs? ¿Què els fa diferents?

T’ho expliquem!

Diferències entre el segó i els flocs de civada

650_1200

Segó de civada

Què és? El segó és la capa externa del gra, és a dir, es tracta del producte que queda després de refinar els grans de civada.

Propietats nutricionals Aquesta part externa del gra conté un gran valor nutricional, ja que és molt rica en fibra, minerals, vitamines, enzims, proteïnes i greixos insaturats.

La seva principal diferència amb els flocs és que conté una major quantitat de fibra i menys carbohidrats.

T’anirà fenomenal per… Regular el trànsit intestinal sense danyar les mucoses, ja que el mucílag de la civada (fibra soluble de textura viscosa) recobreix el revestiment d’intestins i estómac.

Flocs de civada

Què és? Els flocs són el producte resultant després de l’espellofat, la mòlta i el premsatge dels grans de civada.

Propietats nutricionals La seva composició té més hidrats de carboni d’absorció lenta que el segó.

T’anirà fenomenal per… Calmar la fam a la vegada que obtens energia, ja que els seus hidrats d’absorció lenta fan que l’energia sigui alliberada a poc a poc i tinguis sensació de sacietat durant més temps.

Usos i consells

L’ús de tots dos és molt similar. Podem incorporar-los a qualsevol dels nostres plats, tant dolços com salats: sucs, batuts, iogurts, llets o begudes vegetals, postres, cremes de verdures, pans, amanides …

A continuació et donem uns petits consells perquè obtinguis els màxims beneficis d’aquest súper cereal.

Hidratar abans de dinar

Com hem vist la civada té un alt contingut en fibra, per la qual cosa s’ha de prendre amb abundant aigua o líquid. D’aquesta manera podrem digerir millor i evitarem patir l’efecte contrari, és a dir, restrenyiment.

La quantitat importa

Cal ser prudents amb la quantitat de segó o flocs que prenem: una ingesta excessiva podria ocasionar inflor de ventre, flatulències i fins i tot oclusions intestinals.

L’aconsellable és prendre entre 1 i 3 cullerades diàries, i anar combinant amb un altre tipus de cereals. A més, és recomanable descansar un mes per cada tres mesos, perquè el cos no s’acostumi.

Font bioecoactual.com

Comparteix...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Deixa una resposta

Facebook
Núvol d'etiquetes
Calendari
març 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« gen.    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031