¿ Com alimentar la nostra pell?

 

La pell ens protegeix no només d’infeccions com a barrera física, sinó també d’agressions diverses, a més de funcionar com un òrgan excretor (un altre ronyó) pel qual s’eliminen substàncies de rebuig a través de la suor.

alimentar_piel

Així doncs, és un òrgan vital pel que fa a les seves funcions de:

– Protecció.
– Termoregulació.
– Secreció.
– Eliminació.
– Sensació.

És doncs necessari cuidar la nostra pell com es mereix i sobretot evitar el fer-la malbé en excés.

La prevenció, nutrició i reparació seran fonamentals especialment en èpoques de molt sol-fred, a més d’altres factors com són el tabac, la pol·lució, la radiació ultraviolada, l’estrès, l’insomni, l’ús continu de medicaments i per descomptat, una dieta pobra en vitamines i minerals.

I és que la forma en què vivim és el que més defineix els anys de la nostra pell.

Per això és important protegir i mantenir l’equilibri del mantell hidro-lipídic natural de la pell afavorint una bona higiene intestinal, corporal i facial sense abusar de tractaments agressius, i aportant una alimentació neta, lliure de contaminants.

I és que la salut i bellesa de la nostra pell comencen des de dins cap a fora, estant íntimament lligades al sistema digestiu i immunitari, i als nutrients que reben les nostres cèl·lules.

Els beneficis de certes vitamines i minerals han estat provats amb èxit i sabem que potencien els mecanismes d’autoprotecció i reparació de la nostra dermis.

95_zanahora

Els nostres aliats

Vitamina E: protegeix la membrana cel·lular, estabilitza els radicals lliures, augmenta el flux sanguini millorant l’estabilitat de la pell, exerceix de protector natural contra els raigs ultraviolats.

Vitamina A-Betacarotè: protegeix de les radiacions solars i estimula la regeneració cel·lular i producció de col·lagen.

Vitamina C: principal antioxidant de la sang, millora la textura de la pell, estimula el col·lagen i redueix les taques.

Bioflavonoides: eliminen radicals lliures i protegeixen la paret venosa; són pigments vegetals coneguts com antocianòsids, resveratrol, viniferina i luteïna (calèndula) entre d’altres.

Sofre: afavoreix una bona funció hepàtica i millora la pigmentació de la pell que es pigmenta malament en la seva absència.

Silici: resulta fonamental en la biosíntesi del col·lagen, de manera que la seva manca produeix estries per pèrdua d’elasticitat dels teixits, arrugues i envelliment prematur de la pell.

descarga

Zinc: participa junt amb la vitamina A en la regeneració del teixit cutani, en la síntesi del col·lagen i l’elastina, components importants del teixit conjuntiu de la pell encarregades de proporcionar elasticitat i tonicitat a la dermis.

Aliments estrella

 *  Crucíferes, vegetals de fulla verda, all, ceba, ruca, vinagre de poma cru o fermentat, baies vermelles, raïm, cítrics, julivert, alvocat, coco, algues, pastanaga, api, cogombre.

 *  Els aminoàcids i lípids tan importants per a la nostra pell presents en llavors oleaginoses, fruits secs, pol·len, llevat de cervesa, lleguminoses i cereals integrals sense gluten.

 *  Aigua, aigua de coco i infusions de bardana i cua de cavall.

A evitar / limitar: embotits, sucres i olis refinats, rebosteria industrial, processats rics en additius, enllaunats, l’abús de coccions superiors a 110 graus, carns vermelles greixoses, cafeïna i cereals refinats.

Font bioecoactual.com

Comparteix...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Deixa una resposta

Facebook
Núvol d'etiquetes
Calendari
novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« jul.    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930